Skip to content

Podejmij pierwszy krok w kierunku zdrowia!

Posted in Zdrowie

Nie od dziś wiadomo, że jesteś tym, co jesz. Nasze tkanki odbudowują się nieprzerwanie. Dlatego tak ważne jest, jakich substancji odżywczych dostarczamy do organizmu. To od nas zależy, czy nasze komórki będą zbudowane z produktów dobrej jakość. Jakość naszych komórek odzwierciedla się później w naszym zdrowiu i samopoczuciu. Jak chcesz być zdrowy, jeśli to, co jesz nie zawiera substancji potrzebnych do budowy komórek? Z czego Twój organizm ma się odbudować? Z cukru? Ze złej jakości tłuszczów? Ze wszystkich konserwantów i barwników zawartych w tym co zjadasz?

­
Twoje ciało potrzebuje dobrej jakości białka, węglowodanów i tłuszczy. Zapychając się słodyczami, chipsami i colą, nie dostarczasz sobie tego, czego Twój organizm potrzebuje. A dodatkowo powodujesz, że wpada w stan alarmowy, bo nie ma pojęcia co zrobić z nadmiarem cukru i wszystkimi toksycznymi substancjami, takimi jak sztuczne barwniki i konserwanty. Próbuje się ich jak najszybciej pozbyć lub odkłada je w postaci tkanki tłuszczowej. Wywołuje to przewlekły stan zapalny, a stąd już prosta droga do wszelkich chorób przewlekłych.

Jak zadbać o poprawę jakości diety?

Zastanów się, gdzie zaczyna się to co jesz? W kuchni? A może już na zakupach? To właśnie tam podejmujesz decyzję o tym, co będziesz jadł przez kolejne dni. Niestety producenci dbają o swoją kieszeń, a nie o Twoje zdrowie i zrobią wszystko, abyś kupił jak najwięcej. Obniżają ceny, żeby zachęcić Cię do zakupu. A za tym kryje się nic innego jak obniżenie jakości produktu. Dodają cukier, polepszacze smaku i konserwanty a my łykamy jak młode pelikany 😉

Wyrób sobie nawyk czytania etykiet.

Po pierwsze zdasz sobie sprawę z tego, co tak naprawdę jesz, a po drugie zaczniesz świadomie decydować o tym, co kupujesz. Nie dawaj się nabrać na promocje, kolorowe opakowania ani nawet na haczyki typu „bio”, „eko” i „naturalne”. To, że taki napis widnieje na opakowaniu, nie oznacza, że to prawda. Co z tego, że jakiś tam jogurt nie ma tłuszczu (mimo że dobry tłuszcz nie jest zły) skoro zawiera kilka łyżeczek cukru? Często do produktów z napisem „bez cukru” dodawany jest syrop glukozowo – fruktozowy, a to nic innego jak właśnie cukier i to w najgorszej postaci. Czyli zwykłe kłamstwo 😉

Daj sobie czas.

Nie wszystkiego nauczysz się w jeden dzień. Przy następnych zakupach pozwól sobie sprawdzić składy produktów na półkach. Zacznij od jednej rzeczy, którą chcesz kupić. Weźmy na przykład jogurt truskawkowy. Przeczytaj skład wszystkich jogurtów truskawkowych, jakie widzisz na półce. Wybierz taki, który nie zawiera sztucznych barwników, aromatów ani cukru. O ile taki znajdziesz 😉 Następnym razem powtórz to samo z innym produktem. Będziesz w szoku, jakie „cuda” możesz znaleźć w jedzeniu. Często nawet w produktach, które – wydawałoby się, nie potrzebują żadnych dodatków.

 

Daj mi znać w komentarzach, jak Ci poszło na zakupach! 🙂

Jakie dodatki, w jakich produktach zaskoczyły Cię najbardziej?

 

Pozdrawiam,

Magdalena

2 komentarze

  1. Do sprawdzania etykiet zabieram się już od jakiegoś czasu. Tak jak mówisz powoli do przodu, należy zacząć od jednego czy dwóch produktów. Jakbyśmy za pierwszym razem chcieli przeczytać wszystkie etykiety produktów, które wrzucamy do kosza to sądzę, że spędzilibyśmy w sklepie conajmniej pół dnia 🙂

    Styczeń 29, 2017
    |Reply
    • Naturalnie przez życie
      Naturalnie przez życie

      Dokładnie tak. Najważniejsze, żeby wyrobić sobie nawyk kontrolowania tego co kupujemy. Zdarza mi się czasem złapać jakiś nieznany wcześniej produkt w pośpiechu, a jak w domu sprawdzę co kupiłam to następnym razem jestem już ostrożniejsza 😉

      Styczeń 29, 2017
      |Reply

Dodaj komentarz

Translate »
%d bloggers like this: